Optimaal hybride samenwerken
Hybride werken is niet meer weg te denken, maar het werkt voor veel mensen, teams en organisaties nog niet echt optimaal. Tal van onderzoeken geven van alles aan, productiviteit stijgt, files worden langer dan ooit, leegstand van kantoren op o.a. vrijdag etc. Er zijn geen quick fixes en er is geen one-sizes-fits-all. Wat past voor het team, schuurt soms bij het individu. En dat mag natuurlijk. De dialoog aangaan met een open blik is belangrijk;. Maar het gaat erom, met welke bril kijk jij? Vanuit het ik-perspectief of vanuit het wij-perspectief? Daar draait het om, optimaal hybride SAMENwerken 2.0.
In dialoog over hybride werken
Kantoor is vaak de ontmoetingsplek, thuis is voor focus werk: het beste van twee werelden. Echter hoe we optimaal kunnen SAMENwerken daar zijn organisaties en teams nog niet helemaal uit, 3 dagen thuis en 2 dagen op kantoor, 1 om 4, mogen we zelf helemaal kiezen. De werkwijze is niet nog niet veranderd, we werken nog synchroon (real-time en onmiddellijk). Terwijl de huidige tijd vraagt om een andere aanpak, namelijk asynchroon: optimaal samenwerken, iedereen zijn eigen ritme en werktijden. Aanwezigheid is niet gelijk aan productiviteit. Welke stappen zijn mogelijk en hoe kunnen we dat aanpakken, prettig hybride SAMENwerken? Tijdens een interactieve workshop m.b.v. de door ons ontwikkelde “in dialoog praatplaat”, of ludieker en speelser m.b.v. ons “ontdekkingsspel – samenwerken thuis & kantoor” en/of “wasvoorschriften & samenwerken” komen alle onderwerpen die belangrijk zijn aan de orde, op een open en veilige manier.