Blog van Career & Live
vrijdag 14 april 2017

Stop met mailen, maar loop even langs bij een collega

We mailen de hele dag, maar toch is persoonlijk contact, iets vragen aan een collega, 34 keer effectiever. Dit blijkt uit een recent onderzoek dat onlangs is gepubliceerd in the Journal of Experimental Social Psychology. Mahdi Roghanizad en Vanessa K. BohnsI deden onderzoek. De reden hiervoor is dat we overtuigingskracht overschatten bij email verkeer en net onderschatten bij persoonlijk contact. Tevens vindt bij persoonlijk contact altijd interactie plaats, waneer een email wordt verstuurd is nooit duidelijk of deze ook echt is geopend cq ontvangen. 1 mail met 200 ontvanger heeft hetzelfde bereik als het aanspreken vn 6 mensen.

1 mail met 200 ontvanger heeft hetzelfde bereik als het aanspreken van 6 mensen

persoonlijk contactKortom, denk nog een keer na voordat u een email stuurt naar uw collega, maar loop er gewoon even langs, Effectiever en ook nog beter voor de sfeer op de werkvloer. De angst van afwijzing bij persoonlijk contact is (zoals bleek uit ander onderzoek van Harvard Business review), is precies het tegenovergestelde, het zorgt dat uw verzoek minder wordt afgewezen.